برای مدیر محتوا شدن چه تخصص‌هایی لازم است؟

۱- همونطور که اشاره شد این پوزیشن نیازمند توانایی‌های مختلفی است که باید در تمامی آنها خبره باشید زیرا هر روز در اثر رقابت شدید برای جایگاه‌ها در موتور‌های جستجو مثل گوگل با بحران‌های مختلفی روبرو می‌شوید که باید مدیریت این بحران‌ها را آموخته باشید. پس مهم‌ترین نیاز این کار تجربه است.

۲- در حوزه سئو می‌توان به توانایی‌های مختلفی اشاره کرد زیرا دنیای بسیار بزرگیه که هر روز هم در حال توسعه و بروز شدنه پس مورد بعدی که باید بدونید همیشه باهاتونه مطالعه بسیار است. البته مطالعه فقط در این حوزه برای مدیر محتوا کفایت نمی‌کند و باید در حوزه‌های مختلف این کار مطالعه داشته باشید. ما در یک مطلب از سایت به معرفی بهترین کتاب های بازاریابی محتوایی پرداخته ایم که می‌توانید اقدام به خواندن آنها کنید.

۳- اگر آدم منظمی نیستید این کار رو فراموش کنید چون نظم یکی از مهم‌ترین ارکان این کار است و نیازمند این است که هر روز و شب کاملا طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهید اقدام به انتشار و بازاریابی محتوایی باشید.

۴- نگارش فارسی و رعایت قوانین آن یکی از مهم‌ترین بخش‌های کاری شما است و در واقع می‌توان گفت که تخصص شما را به رخ بقیه افراد می‌کشد. خیلی باید به این موضوع دقت کنید که حتی یک نقطه به اشتباه روی سایت شما نرود چون به سادگی به شما و برند شرکتی که کار می‌کنید لقب بی سواد می‌دهند!

ادامه در : مدیر محتوا کیست